I rätt hjulspår med

KALMAR HJULINSTÄLLNING

Bara en kan vara bäst !

Om hjulinställning.


Vid en hjulinställning kontrolleras fordonets alla vinklar som heter Camber, Caster och Toe


På bakhjulen kontrolleras Camber och Toe.


På Framhjulen kontrolleras Camber, Caster och  Toe.


På vissa fordon är alla dessa vinklar justerbara , totalt 10 st


Viktigt är att man kontrollerar fordonets bakhjul med en 4-hjulsinställning och inte som man gjorde förr med enbart framvagnsinställning.


Vi använder en hjulinställningsmaskin med rullande skevhetskompensering vilket betyder att vi inte lyfter bilen så hjulen hänger, så körläget blir alltid det samma som ute på vägarna. Det är för övrigt ett krav från flera biltillverkare att man inte får lyfta dagens bilar vid en hjulinställning


Med ett korrekt inställt fordon sparar man mycket pengar.


Däckens livslängd ökar, Redan vid 2 mm Toe fel så förkortas livslängden med ca 25 % vilket innebär ca 1000 mil


Gör fordonet lättare att manövrera


Fordonet drar inte åt något håll, du behöver inte sitta och hålla emot.


Ratten justeras så den sitter rakt .


Ger dig ett säkrare fordon.


Lägre bränsleförbrukning.



OneWeb 2012 © Copyright